16 czerwca 2013

PRZYGODA Z PATCHWORK 'iem - jak to się robi

        Tyle się naoglądałam pięknych prac wykonanych metodą patchwork'ową, że sama się zmobilizowałam i zaczęłam szyć. póki, co idzie całkiem przyzwoicie, choć mój patchwork do najtrudniejszych nie należy, bo składa się z samych kwadratów.

* wycięłam szablon kwadratu z tektury modelarskiej 
i z jego pomocą wycięłam po 7 kwadratów z 7 różnych materiałów
 (swojA drogą - muszę sobie zrobić prezent i kupić specjalną linijkę;)



* rozłożyłam kwadraty wedle uznania na podłodze
* potem poskładałam je w kolejności - każdy rząd (od lewej poczynając) po kolei 
* rzędy składałam od górnych kwadratów ku dolnym, kładąc 1-y na 2-im, 1-y i 2-gi na 3-cim itd


* zszyłam kwadraty zachowując ułożoną kolejność - każdy rząd oddzielnie


... wyszło tak jak powinno:


* potem zszyłam ze sobą kolejno rzędy, od lewego zaczynając 
* uwaga - patchwork wyjdzie brzydko, jeśli kwadraty będą zszyte krzywo
(rogi kwadratów muszą się pokrywać)


...wtedy patchwork jest równy ;)


* wszystkie szwy "rozkładam na pół"


* po zszyciu wszystkich kwadratów wzięłam się za rozprasowanie tego, co odstaje


* "rozłożone na pół" dają się ładnie rozprasować i nie ma niepożądanych zgrubień


... tyle zrobiłam do tej pory - jest 3.00 w nocy, więc pora spać!

1 komentarz:

  1. Dzięki za tutka. Właśnie szukałam informacji jak zszywać patchwork z kwadratów. U mnie jest 3:30 po południu, biegnę ciąć kwadraty :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)