22 maja 2013

JAK USZYĆ SPODNIE Z KIESZENIAMI

        ...Spider Man jest nadal na topie - uszyłam do tej pory pościel z tym bohaterem i ozdobiłam podkoszulkę ale materiał się nie skończył a zmarnować go przecież nie mogłam! Natchnęło mnie po raz kolejny i do kompletu uszyłam SPODENKI w ramach prezentu na zbliżający się Dzień Dziecka, bo kogo jak kogo ale synka MUS pominąć nie mogę, planując upominki dla osobistych pociech.



Właściciel sam musi zdecydować, czy komplet będzie strojem dziennym, czy nocną piżamką


 Michałek dostał komplecik przed Dniem Dziecka - przymierzył i chyba jest zadowolony ;)




A SZYCIE SPODENEK PRZEBIEGŁO TAK:

Spory kawałek materiału złożyłam na pół i nałożyłam na niego złożone spodenki Michałka, które są  na niego dobre rozmiarem. Obrysowałam na materiale (najlepiej stosować w tym celu pisaki znikające!) kształt nogawki, dodając 3cm przy pasku, 2cm na dole przy nogawce i po 1cm dookoła. Wycięłam 2 takie same elementy.


Tak wygląda jedna nogawka po rozłożeniu ale przed zszyciem z drugą. Teraz jest dobry moment, żeby podwinąć OBIE nogawki


Potem złożyłam każdą nogawkę i ułożyłam jedną przy drugiej tak, aby stykały się prostymi długimi bokami (na poniższym zdjęciu to ten bok nogawki po prawej) i wyznaczyłam miejsce dla kieszeni


Kształt kieszonek wycięłam z materiału ozdobnego i ułożyłam na innym, potem zszyłam, zostawiając przerwę w szwie, przez którą wywinęłam materiał na prawą stronę


Potem odcięłam zbędny materiał, wywinęłam, schowałam wystający kawałek materiału do wewnątrz kieszeni i wyprasowałam.


Wyprasowane kieszonki równo i łatwo przyszywa się do nogawek.


Po przyszyciu kieszonek, wzięłam się za zszywanie obu części spodenek, ale w miejscu od pasa do kroku a nie wzdłuż nogawek


Tak wyglądają po części zszyte spodenki




Po zszyciu kroku spodenek, ułożyłam i pospinałam szpilkami nogawki, aby je równo zszyć.


Z tyłu spodenek sa kieszonki a z przodu wyszyłam prowizoryczny suwak


Potem szpilkami pospinałam górę, aby była równo podwinięta


... zszyłam dookoła zostawiając przerwę na włożenie gumki; gumkę nawlekłam za pomocą agrafki, zszyłam jej końcówki i zaszyłam przerwę w szwie


Moje pierwsze spodenki zostały uszyte ;) 


Przód:



Tył:



W komplecie z bluzką prezentują się jeszcze lepiej.



Szyjąc spodenki korzystałam z bloga "aneczki", która zamieściła u siebie fantastyczny tutorial 
a ja go na własne potrzeby odrobinkę uprościłam;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)