25 stycznia 2013

OPERACJA INCOGNITO - jak uszyć brodę i wąsy

....Święta Bożego Narodzenia minęło już dawno, ale jakoś nie miałam okazji, żeby zademonstrować zestaw INCOGNITO, który uszyłam w prezencie dla Mojego Ulubionego Sąsiada. Michałek podobno lubi być agentem, więc pomyślałam, że małe przebieranki będą idealne.



ZESTAW INCOGNITO
W zestawie znajdują się polarowe brody i wąsy, w tym jedna broda i wąsy są dwustronne (czarne lub białe). Elementy są szyte maszynowo i zawiązywane sznurkiem, więc rozmiar jest uniwersalny. Miękkie w dotyku i o różnych kształtach zapewnią anonimowość każdemu detektywowi. Nadają się również do wystąpienia w teatrzyku i innych przebieranek. 






Aby uszyć takie cudaki wystarczy trochę sznurka lub tasiemki, polarowe lub filcowe materiały 
oraz odrobina czasu i chęci ;)


Wąsy można wyciąć w dowolnym kształcie a dwustronne będą bardziej pożyteczne.


Po wycięciu wąsów z dwóch materiałów trzeba między warstwami ułożyć sznurek.


... potem warstwy złożyć i spiąć wszystko szpilkami, aby nic się nie przesunęło podczas szycia


Na koniec pozostało jedynie obszyć brzegi np. ściegiem zygzakowatym.



W taki sam sposób uszyłam brodę, która może też posłużyć Świętemu Mikołajowi ;)



Uszycie brody z poniższego zdjęcia wymaga nieco więcej pracy, choć w gruncie rzeczy trudne nie jest.
  

Trzeba przygotować kilka pasków materiału w różnych rozmiarach, a następnie poskładać je na pół i poprzecinać nożyczkami.





Tak przygotowane warstwy musza być ułożone jedna na drugiej według rozmiaru.
 Ilość warstw może być dowolna, w zależności od tego jakiej długości brodę chcemy uszyć.


Brodę można wykończyć u góry wąsami wykonanymi podobnie jak reszta warstw.



Trzeba jednak wyciąć "płaskie" półkola, aby powstał otwór na usta.


Przygotowane warstwy brody należy pozszywać




...a do wąsów przyszyć sznurek, tasiemkę lub gumkę.


Ostatnim etapem jest przyszycie wąsów do brody, choć ja najpierw zszyłam wąsy i najdłuższą warstwę brody a potem powstałą część zszyłam z pozostałymi warstwami - właściwie nie ma to znaczenia.




Skoro komplet miał być prezentem, to musiał być zapakowany a skoro został zrobiony własnoręcznie to i pudełko też mogło ... i też zostało zrobione przeze mnie - i była to chyba najprostsza czynność ze wszystkich. Do zrobienia pudełka z pokrywką wystarczą tylko nożyczki, 2 kartki papieru i zszywacz lub kle

... nie mogło też zabraknąć wstążki, która nie przez przypadek jest szeroka - taka najlepiej utrzyma pudełko w zamknięciu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)