4 marca 2014

Tulipany w kolorze nieba - jak zrobić.

Polubiłam szycie tulipanów, to takie wdzięczne i przyjemne;) 
Dziś bukiet w kolorach nieba:



Komu bukiecik?


Narysowałam na zielonej tkaninie listki i łodyżki 
(wspaniałe jest to, że nie muszą być perfekcyjnie równe i identyczne),
a potem przeszyłam maszynowo wzdłuż linii, zostawiając otwory na wywleczenie na prawą stronę.
Wywracanie wąskich pasków łodyg to prawdziwe wyzwanie.
Z kolorowych skrawków tkanin zrobiłam prostokąty i zszyłam boki, tworząc krótkie szerokie tunele.


Wywróciłam listki i łodygi na prawą stronę, a górne krawędzie tuneli zaprasowałam na ok 1cm.
Listki też wyprasowałam, 
choć dla jeszcze lepszego usztywnienia można je przeszyć wzdłuż krawędzi.


Nie widać tego na zdjęciu powyżej, ale warto jeszcze rozprasować szwy tunelu, 
żeby kwiat po wypchaniu ładnie się układał (zdjęcie poniżej).


Tunel trzeba przymocować do łodygi; 
ja przewiązuję i przeszywam ręcznie do łodygi,
a potem zaginam końcówkę druta razem z zieloną tkaniną, żeby się nic nie przesuwało.


Następnie wywinęłam tunele-kielichy...


... i wypełniłam wkładem poduszkowym;)


Krańce kielicha zszywam ręcznie cieniutką igłą tak, żeby nitkę było widać jak najmniej; 
w tym celu warto wybrać kolor nici zbliżony chociaż do koloru tkaniny kwiatka.


Pozostaje już tylko przymocować listki.
Wcześniej przyszywałam je ręcznie, ale pistoletem jest szybciej a przede wszystkim ładniej.


Gotowe 😊🌷

2 komentarze:

  1. Śliczne! Uwielbiam tulipany :) Dobrze, że mi przypomniałaś, bo co roku na wiosnę chcę sobie uszyć i co roku zapominam. Może dzisiaj się wezmę do razu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...najlepiej od razu, bo przyda się trochę koloru patrząc na to, jak jest za oknem;)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)