24 maja 2013

JAK USZYĆ SUKIENKĘ NA WIĄZANE RAMIĄCZKA

      Długo się zbierałam i wreszcie się zebrałam, żeby uszyć mojej Domce sukienkę - zaczęłam od prostej kreacji, ale któż to wie, jaka będzie kolejna ... i kolejna?



Z pewnością sprawdzi się taka sukieneczka w letnie gorące dni




Do kompletu zrobiłam też spinkę - kwiatka z tego samego materiału


 TUTAJ sprawdzisz, jak uszyć kwiatka i zrobić spinkę





A było to tak:

Wzięłam kawałek materiału (wystarczy prostokąt o dowolnych wymiarach w zależności od rozmiaru dziecka; wysokość prostokąta to długość sukienki/tuniki + np. 8cm na wykończenie u góry i 2cm na podwinięcie u dołu)


Złożyłam materiał na pół (połączyłam krótsze boki prostokąta)


... i zszyłam połączone krawędzie


Ładnie podwinęłam dół sukienki i...


wpadłam na pomysł, żeby dodać koronkę - doszyłam więc, ale doradzam podwijanie materiału i naszywanie koronki przed zszyciem boków prostokąta


Następnie wzięłam się za szycie kieszonki, która też jest łatwiej przymocować przed zszyciem boków prostokąta. Kieszonkę również ozdobiłam koronką, którą trzeba włożyć pomiędzy dwie warstwy materiału złożone do siebie prawą stroną. 



We wcześniejszych postach opisałam, jak uszyć kieszonkę


Gotową kieszonkę naszyłam na sukienkę w wybranym miejscu



Kolejnym zadaniem było wykończenie góry sukienki. W tym celu podwinęłam kilka cm materiału i wpięłam szpilki, żeby się nic nie przesunęło i kratki trafiły w swoje miejsce



Zszyłam materiał dwa razy dwoma oddzielnymi szwami, co widać na zdjęciu poniżej. Pomiędzy szwami jest tunel do gumki, ale żeby ją nawlec, to w dolnym szwie trzeba zostawić ok 2cm przerwy 


Polecam gumę z dziurkami - idealnie się sprawdza, bo pozwala na regulację szerokości a to oznacza, że dziecko będzie mogło nosić sukienkę nawet przez kilka lat; szerokość można zmniejszać lub zwiększać, zapinając gumkę na guzik a jeśli córka urośnie, to sukienka spełni role tuniki.


... przy nawlekaniu gumy najbardziej pomocna jest agrafka


Końcówek gumy nie zszywałam (choć można), lecz zapięłam je na guziku, który przyszyłam ręcznie w środku tunelu. Uwaga, nie zaszywajcie tunelu, czyli tej przerwy w szwie, bo nie będzie można wówczas regulować długości gumy.



Oto prawie gotowa sukienka


Powyżej gumy powstała ozdobna falbanka 


Pozostało tylko doszyć ramiączka, więc wycięłam dwa długie paski materiału o szerokości 8cm


Złożyłam paski na pół prawą stroną do siebie i zszyłam


Wywróciłam paski na prawą stronę


wyprasowałam i spięłam podwinięte do wewnątrz końcówki


Przypięłam ramiączka do sukienki i przyszyłam tak, żeby szew pokrywał się z górnym szwem od tunelu do gumki. Dobrze będzie jeśli dziecko zechce przymierzyć sukienkę zanim przyszyjecie paski na stałe, ale moje dziecię już spało, więc zrobiłam to "na oko" ;)))


Jak się rano okazało, moje oko nie jest takie złe, bo wszystko pasuje ;)


Sesja zdjęciowa przebiegłaa spokojnie



... do czasu, gdy spokój minął i pojawił się szał




Pracy w sumie nie było tak dużo a radość córki - BEZCENNA!



 Komplecik w kratkę wykorzystałyśmy na uroczystości przedszkolnej 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)