25 marca 2013

JAK USZYĆ BOLERKO - krawieckie przeróbki


      Kilka dni temu był (niestety tylko) kalendarzowy pierwszy dzień wiosny i jak co roku, moje dziecko wraz z innymi w jej przedszkolu miało ubrać się w tym dniu na zielono. Był środowy wieczór i coś mnie tknęło, aby przymierzyć Domce zieloną sukienkę z zeszłego roku - i dobrze, że od czasu do czasu mnie tak "tyka", bo sukienka zrobiła się za mała. Nie pozostało nic innego, jak szukać czegokolwiek zielonego i to przerobić - tak też się stało. 

Z mojej zielonej letniej bluzki na ramiączka powstała gustowna sukienka dla mojej córki (nieco bluzkę skróciłam, zwęziłam i podcięłam ramiączka) a z jej skąpej bluzki na długi rękaw powstało szykowne bolerko:


      PRZED

 PO




Wspierając się zdjęciami napisze szybciutko, jak wykonać taką krawiecką przeróbkę:

Bluzkę trzeba skrócić do dowolonej długości i rozciąć na pół w pionie, ale tylko przednią część, 
tył pozostaje cały!


Kanciaste brzegi wystarczy zaokrąglić i aby wyszło równo można użyć płyty CD do odrysowania



Przy szyi odcinamy wykończenie


... i za pomocą mniejszego kółka (ja wykorzystałam pokrywkę od pudełeczka do szpilek) odrysować mydełkiem owalny kształt do wycięcia



Z dolnej odciętej części bluzki trzeba wyciąć paski i pozszywać je w jeden długi pasek, który posłuży do wykończenia brzegów bolerka



Powstały pasek składamy na pół (lepiej jest go przyprasować)


...i przypinamy szpilkami do krawędzi bluzki po lewej stronie


Przypiąć trzeba cały pasek wzdłuż brzegów bolerka i zszyć jego końce



Szyjemy, szyjemy...



... aż będzie przyszyty cały ;)




Potem trzeba obrócić bluzkę na prawą stronę i wywinąć pasek, żeby go przyszyć od strony wierzchniej, zakrywając poszarpane brzegi



Dla ułatwienia można materiał przyprasować lub znowu poprzypinać szpilkami


... i gotowe!



Na koniec wystarczy jedynie przyszyć małą broszkę lub inną ozdobę. 
Ja wycięłam kółka z materiału, który został i z innego ciemniejszego dla kontrastu, posługując się nożyczkami z ząbkami do materiału (to mój nowy zakup i sprawdza się doskonale). 


Materiałowe kółka przyszyłam ręcznie, zdobiąc je guzikiem - tak powstała broszka kwiatek ;)



EFEKT KOŃCOWY :




Oto kompletny strój prezentowany przez moją ukochaną modelkę: 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)