7 lutego 2013

WALENTYNKOWE PUZZLE - jak uszyć poduszkę

    Wczorajszy wieczór był bardzo owocny - uszyłam 3 poduszki i sama patrzę na nie z podziwem, że są już skończone, ale dużą w tym zasługę mają moje dzieci, które wyją       wcześnie poszły spać ;))

O poduszce z puzzlami myślałam już dawno i nadarzyła się okazja, ale jako krawcowa samouk musiałam się nieco postarać, aby puzzle wyszły równe i takie same a pracując z cienkim materiałem to nie takie łatwe. Dla chcącego, nic trudnego, więc zrobiłam to tak:


* wycięłam puzzle z papieru (jeden wystarczy, bo można go obrócić)
* pod materiał właściwy podłożyłam kolejny dla łatwiejszego i ładniejszego wyszywania a następnie odrysowałam kształt papierowego puzzla i przeszyłam wzdłuż konturów najprostszym ściegiem, aby mieć też kontur po "prawej" stronie materiału



* szerokim zagęszczonym ściegiem zygzakowatym "zaszywałam" wcześniej wyszyty kontur, zaczynając od zaokrąglonych elementów, aby w rogach było ładne wykończenie, ale można całość od razu


** polecam wyszycie konturu, bo nie trwa to długo a ma dużo plusów: wzór wychodzi równo i ładnie, jest lepiej niż przy użyciu mydełka, bo się nie ściera i znacznie lepiej niż szkicowanie długopisem czy innym pisakiem, bo nawet jeśli nie zakryjemy konturu to można go potem spruć i nic nie widać a "niezaszyty" długopis nie zniknie z materiału


* kiedy wyszyłam już całe puzzle, czyli po jednym na dwóch kawałkach materiału, które stworzą poszewkę, to potem te części zszyłam 


* po lewej warstwie od szwa wyszyłam zwykłym ściegiem napis "me" a po prawej "you"


a zszycie części poszewek było mi potrzebne, żeby "me" i "you" były połączone - wyszyte jedną nitką 


* przewlekłam wszystkie nitki z prawej strony na lewą za pomocą igły i zszyłam pozostałe brzegi poszewki, zostawiając wejście na poduszkę


* włożyłam poduszkę i ręcznie uważnie zaszyłam otwór


... I GOTOWE:

Puzzle oczywiście do siebie pasują ;)


... a przejście od "me" do "you" jest idealne



Tak prezentuje się poduszka sfotografowana z lampą, która oddaje rzeczywisty wygląd materiału:


 strona A

 strona B


WALENTYNKOWA PODUSZKA PUZZLE
Poduszka nie tylko dekoracyjna, użytkowa ale i wymowna. Poszewka uszyta jest z bordowego welurowego materiału z wyszywanymi maszynowo aplikacjami: z obu stron poduszki są puzzle i napisy ("me, you").  Wewnątrz jest poduszka jasiek 40x40cm wypełniona miękkim wkładem poliestrowym, która można prać w pralce. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)