9 maja 2017

Pudełko tkaniną okryte - tutorial

Coś z niczego 😏


Na początku było zwykłe kartonowe pudełko;
odcięłam górne 'klapki' i posklejałam je w pokrywkę.
Posiadając większy kawałek tektury, można położyć na niego pudełko, 
odrysować krawędzie i wyciąć - z jednego kawałka pokrywka będzie mocniejsza.


Użyłam zwykłej taśmy do pakowania. 
Polecam wycięcie pasków o grubości 3-4cm, 
długość jest oczywiście równa długości krawędzi pudełka + ok 05,cm.


Krawędź pokrywki jest ok 0,5 cm większa od krawędzi pudełka,
żeby swobodnie się nakładała, zwłaszcza po przyklejeniu materiału do pudła i pokrywki.


Całość obkleiłam tkaniną za pomocą kleju na gorąco.
Najpierw rozprowadziłam klej tuż przy krawędziach pokrywki i na środku, 
położyłam pokrywkę na  rozłożonym materiale i docisnęłam dłońmi.
Należy ten proces wykonywać dosyć szybko, żeby klej nie zastygał.

To samo zrobiłam z czterema dolepionymi bokami pokrywki,
potem uformowałam i przykleiłam rożki, które zostały odstające, 
odcięłam niepotrzebne fragmenty tkaniny i zawinęłam ją do środka pokrywki, przyklejając klejem.


GOTOWE ! 


 

Póki co, tkaninowe pudełko posłuży płytom CD.


Mój sposób na oklejanie pudła:

Na początek (lub na koniec) zaklejam środek pudła


Rozkładam materiał, a po nim przekręcam pudło, żeby wyciąć pasek (szerszy niż pudło)
o odpowiedniej długości, który pokryje wszystkie boki oraz.

Przyklejam materiał kawałek po kawałku smarując klejem krawędzie pudła i trochę środki boków.


Podwijam krawędź materiału i przyklejam do wewnętrznej strony pudła.



Potem zabieram się za klejenie spodu pudła.


Przyklejam paski przy krótszej krawędzi pudła...


...następnie przy dłuższej.


W ten sposób zaklejam cały spód pudła; 
można też najpierw przykleić wystające paski, a potem środek zakleić kawałkiem materiału.


Pudło w najprostszej postaci jest GOTOWE ;)


...moje duże tkaninowe pudełko przechowuje gry komputerowe, 
choć wymaga jeszcze pokrywki.


1 komentarz:

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)