20 lutego 2017

Krokusy z bibuły - jak zrobić

...dziś kwitnąco 🌷 - krokusy z bibuły 😏


Miszmaszkowy tutorial
wykorzystałam: 
kolorową bibułę marszczoną, cienkie papierowe serwetki, klej, nożyczki, wykałaczki, klej z brokatem, 
dużo czasu i cierpliwości ;)


 Zaczęłam od przygotowania pręcików:
serwetkę przecięłam na pół, zrobiłam nacięcia, skręciłam paski palcami do połowy, 
a końcówki pasków pokryłam klejem z brokatem.


Złożyłam (choć potem odcinałam, bo łatwiej) część chusteczki 
(zamiast niej można też użyć bibuły - ja po prostu nie miałam białej pod ręką), 
przykleiłam do wykałaczki, zwijając w rulonik.
Dla moich potrzeb wykałaczki wystarczyły, do długich łodyg polecam drucik.


Następnie przygotowałam płatki:
pocięłam bibułę na paski (ok 4x10cm), po środku skręciłam pasek, jak papierek od cukierka)
 i złożyłam go na pół, docisnęłam bibułę w miejscu zawinięcia i uformowałam łódeczkę
(znacznie ładniej wychodzą płatki-łódeczki jeśli korzysta się z krepiny), 
odcięłam boki z ukosa -powstały płatki zwężone u dołu.


Skleiłam dwie warstwy płatka u dołu...


...i przykleiłam do pręcika pierwszy płatek, potem drugi, trzeci, i czwarty.


Dobrze jest przygotować sobie sporo pręcików i płatków, a potem sklejać - idzie znacznie szybciej;)
Pręciki polecam przygotować najwcześniej, 
żeby klej z brokatem wysechł i nie przyklejał się do płatków.


Kolejny etap - listki;


...wycięłam i przykleiłam.


Na koniec owinęłam łodyżkę-wykałaczkę paskiem zielonej bibuły. 
Gotowe 😄


Dodam jeszcze, że pręciki przy żółtych krokusach ozdobiłam klejem z niebieskim brokatem, 
a fioletowe i różowe - srebrnym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę i podwójnie za komentarz ;)